Ga naar de hoofdcontent
Publicatie

Communiceren over onderzoek met de praktijk

Werkboek met tips

Hoe betrek je professionals en cliënten bij je onderzoek? Welke kennis en welke vorm spreekt hen aan? Hoe zorg je dat ze jouw onderzoek omarmen en de producten die daaruit voortkomen gebruiken in de praktijk? Het werkboek Communiceren over onderzoek met de praktijk geeft hier antwoord op met tips en invuloefeningen.

Interessant voor:

  • onderzoekers

Aanbevolen bij:

  • betrekken van cliënten en professionals bij onderzoek

Van start tot afronding

Het werkboek geeft tips voor communicatie met cliënten en professionals over je onderzoek van start tot en met afronding.

Bij de start

Als mensen je onderzoek kennen, zullen ze zich sneller aanmelden als deelnemer, feedback willen geven of het eindproduct van je onderzoek willen uitproberen of gebruiken.

In contact met de (onderzoeks) doelgroep

Ontdek wat de doelgroep bezighoudt en motiveert en bevorder interactie en samenwerking.

Tijdens het onderzoek

Het is de kunst om mensen betrokken en enthousiast te houden.

Communicatievormen

Creëer draagvlak voor gebruik van de onderzoeksresultaten en eindproducten door de doelgroep.

Bij afronding van je onderzoek

Maak eindproducten die makkelijk in gebruik zijn en aansluiten op de dagelijkse praktijk.

Per hoofdstuk krijg je uitleg en tips. Bovendien leiden QR-codes je naar meer informatie en goede voorbeelden.

Het werkboek geeft kennis en inzichten die zijn opgedaan in Gewoon Bijzonder, het Nationaal programma voor mensen met een handicap en is een uitgave in het kader van het programma Kennisinfrastructuur Langdurige Zorg.

Bestand

Is een document niet meer via de link beschikbaar? Neem contact met ons op. Het document dat je opvraagt, voldoet niet aan de eisen voor digitale toegankelijkheid (WCAG). Daarom bieden wij het niet zelf aan via Participatiekompas.

Colofon

  • Auteur: Marion Keizer
  • Uitgever: Kennisinfrastructuur Langdurige Zorg
  • Publicatiedatum: 2019