Kwaliteit

Vilans lanceert de Kwaliteitswijzer

Wat is goede zorg in de ogen van de cliënt? En, wat zijn geschikte instrumenten om dit inzichtelijk te maken?

Congres 'Ervaringskennis toepassen - werk in uitvoering' op 12 april 2016

Kwaliteit verbeteren op basis van ervaringskennis

Patiënt staat centraal bij ontwikkeling nieuwe zorgstandaarden

Structureel werken aan verbeteringen en vernieuwingen in de geestelijke gezondheidszorg. En dat in eerste instantie vanuit het perspectief van de patiënt. Dat is het doel van het Netwerk Kwaliteitsontwikkeling GGz. In dit Netwerk werken patiënten en naasten, zorgprofessionals en zorgverzekeraars tot eind 2017 samen aan de ontwikkeling en implementatie van nieuwe zorgstandaarden voor 80% van de meest voorkomende psychiatrische aandoeningen. ‘We zijn goed op stoom, dus misschien worden het er nog wel meer’, zegt voorzitter Jeroen Muller.

Indienen projectvoorstellen gericht op implementatieondersteuning

De afgelopen twee jaar heeft het Netwerk Kwaliteitsontwikkeling GGz (*) een groot aantal projecten uitgezet gericht op de ontwikkeling van kwaliteitsstandaarden. Momenteel lopen er 42 trajecten waarin 18 stoornis-specifieke zorgstandaarden en 24 generieke modules opgesteld worden.

Met een efficiënte keurmerksystematiek bijdragen aan systematische verbetering van de kwaliteit van de zorg, vanuit het perspectief van

Reconsidering patient participation in guideline development

Auteurs: H. van de Bovenkamp, M. Trappenburg
Bron: Health Care Analysis,September 2009, Volume 17, Issue 3, pp 198-216

Burgerinitiatief Lymepatiëntenvereniging

Auteur/bron:  D.E. Uitdenbogerd, M.J. de Bekker, N.P. Haak, M.Mud, M.Visser/ Lymepatiëntenvereniging NVLP - 2010

Pages

Subscribe to RSS - Kwaliteit