Instant feedback

Bij de Instant Feedback methode krijgt de patiënt na een bezoek aan een zorgverlener een aantal korte vaste (open) vragen over de ervaren zorg. Deze vragen worden meestal mondeling afgenomen, maar dit kan ook schriftelijk. De resultaten worden teruggekoppeld naar het zorgteam en waar mogelijk vertaald naar verbeteracties.

Waarvoor/wanneer kun je deze methode inzetten?
Bij instant feedback wordt een korte reactie verkregen op de verleende zorg en verbeterpunten door minimale inspanning van professional en patiënt.

Kenmerken: 
  • Gebruik van een korte vragenlijst met 4-5 vragen (wat heeft u het meest gewaardeerd?, waaraan heeft u zich het meest geërgerd?, als u directeur was wat zou u dan als eerste aanpakken?)
  • Kan gemakkelijk uitgevoerd worden door medewerkers van de organisatie zelf.
  • Goedkoop, eenvoudig en snel instrument voor directe reacties en verbeterpunten.
  • Geschikt voor vragen over elk niveau in de organisatie (bijvoorbeeld afdelingsniveau, instellingsniveau of directieniveau).
Contact: 

Heeft u vragen over deze methode, stel ze aan de leden van de LinkedIn-groep.

Tags: 

Reacties

Jan Stegeman
Onderwerp: 
Instand Feedback
Opmerking: 
Heeft er iemand ervaring met ¨instant feedbackmethode¨? Wat zijn de ervaringen?

Reageer

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd