In gesprek met de Raad van Bestuur

In deze methode voeren cliënten gesprekken met leden van de directie/Raad van Bestuur.  De directie/Raad van Bestuur verkrijgt op deze wijze snel beelden van ervaringen van cliënten met de zorg.

Waarvoor/wanneer kun je deze methode inzetten?
Deze methode om echt in gesprek te gaan met de Raad van Bestuur wordt ingezet om cliënten in de mogelijkheid te brengen in contact te komen met directie/Raad van Bestuur. Dit kan bijv. tijdens een bijeenkomst of open dag waar cliënten informeel praten over hun ervaringen met directie/RvB-leden. Er is geen agenda.

Kenmerken: 
  • Veel varianten denkbaar, zoals een lunch, open dag, bijeenkomst.
  • Direct contact  tussen cliënten en directie/RvB. Ook zorgverleners kunnen worden uitgenodigd.
  • Laagdrempelig.

Meer weten?

Praktijkvoorbeelden:
1. Op de open dag van de Isala-klinieken Zwolle stond de Raad van Bestuur mensen te woord die hun hart wilden luchten: “Het moet me van het hart”. (ze stonden hierbij in een groot hart)

2. In het ziekenhuis De Gelderse Vallei kon men “een appeltje schillen met de Raad van Bestuur”. Bezoekers konden praten met leden van de Raad van Bestuur zolang zij bezig waren een appel voor hen te schillen. Als de appel was geschild mocht de volgende bezoeker. 


3. In het Diakonessenhuis Leiden nodigt de Raad van Bestuur elke maand een aantal patiënten uit om gezamenlijk met hen te lunchen.

Contact: 

Heeft u vragen over deze methode, stel ze aan de leden van de LinkedIn-groep.

Tags: 

Reageer

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd